Halloween - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

Halloween

Blijf op de hoogte en volg Susanne

06 November 2012 | Australië, Sydney

Hee!

De week was het alweer tijd voor Halloween! Met een groep vrienden hadden we dus een Halloweenfeest bij iemand thuis georganiseerd. Half november beginnen de tentamens al, dus dit feest zou waarschijnlijk al het laatste grote feest zijn waar iedereen bij aanwezig zou zijn. Bijna niemand uit Europa had het ooit eerder echt gevierd, maar gelukkig komt er iemand uit Canada die precies wist was te nodig hadden voor een goed Halloweenfeest. In Amerika en Canada is het namelijk een van de grootste feesten per jaar.

Woensdagmiddag zijn we dus met een paar mensen naar de kostuumwinkel gegaan om mooie outfits uit te zoeken. Bij Halloween denk je vooral aan enge outfits, maar tegenwoordig maakt het niet meer uit als wat je je verkleed. Het gaat erom dát je verkleedt gaat en het liefst zo origineel en gek mogelijk. Voor mij was het ook pas de eerste keer dat ik Halloween zou vieren, dus vond ik dat ik me met mijn outfit toch aan het thema moest houden. Nadat we allemaal een mooi kostuum hadden gevonden, konden we beginnen met het versieren van het appartement waar het feest gehouden werd. De pompoenen konden daarbij natuurlijk niet ontbreken. ’s Avonds hebben we dus wat pompoenen uitgehold en bewerkt. Dit was echt superleuk om te doen en het resultaat ziet er een stuk beter uit dan ik had verwacht. Het is alleen een stuk minder kindvriendelijk dan ik dacht, want met een mes in die pompoen hakken is nog best gevaarlijk. Nadat we klaar waren met de pompoenen hebben we de kamer nog wat verder versierd, zodat het helemaal klaar was voor het Halloweenfeest.

Zaterdag was het dus tijd voor het feest. Gelukkig leeft het hier in Australië wel een beetje, zodat we niet de enige waren die verkleed over straat gingen. Het feest was echt superleuk! Het was heel leuk om te zien dat iedereen behoorlijk zijn best had gedaan met zijn outfit. Van vampieren tot kakkerlakken en van Björn Borg tot een kerstboom, iedereen had een mooie outfit. Daarna zijn we met zijn allen nog de stad in geweest, wat er volgens mij ook wel grappig uit moet hebben gezien. Het is wel jammer dat dit alweer het laatste feest was waar iedereen bij kon zijn, maar het was in ieder geval wel een hele mooie afsluiter voordat iedereen gaat studeren en reizen!

xx suus

  • 10 November 2012 - 00:23

    Peter:

    Hallo Susanne,

    Leuk om je verslagen te lezen en te zien en horen hoe het je daar vergaat. Bij jouw Halloween feestje moest ik ook weer even aan mij eigen eerste kennismaking met Halloween denken. Ik was toen een punker. Geniet er maar intens van, want times flies when you are having fun!!!
    Groetjes uit een nat Wageningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 21107

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: