Studievakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu Studievakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

Studievakantie

Blijf op de hoogte en volg Susanne

18 November 2012 | Australië, Sydney

Hee!

Afgelopen week had ik een studievakantie, dat kwam eerlijk gezegd ook wel goed van pas. Ik heb hier van 3 van de 4 vakken een tentamen. Ik begin op maandag met Development Economics, dan woensdag Finance 2 en vrijdag Psychology. Mijn tentamens zijn dus mooi verspreid over de eerste week van de tentamenperiode. Ik ben hier een van de eerste die klaar is met zijn tentamens, dus heb ik lekker een weekje eerder vakantie ;) Het 4e vak, Outdoor Education, heb ik 2 maanden geleden al met een 8.1 afgesloten.

Ik ben deze week vooral hard aan het studeren geweest, want dat was er de weken ervoor niet zo heel veel van gekomen. Ik had deze week ook een 7-daagse pas van de sportschool van iemand gekregen, dus ben ik ook maar weer eens wat gaan sporten (en misschien was dat nog wel het hardste nodig). Af en toe moet je natuurlijk ook eventjes ontspannen, dus zijn we woensdagavond naar Cirque du Soleil geweest. De laatste keer dat ik naar een circus ben geweest kan ik me niet meer herinneren en volgens mij is het dus ook wel minimaal meer dan 10 jaar geleden. De show was echt supergaaf! Het was eigenlijk wel meer echt als een circus dan ik had verwacht, want alle onderdelen die je in een circus verwacht zaten erin: een clown, de trapezes, een koorddanser, iemand met een diabolo, enz. enz. Het verschil is alleen dat bij dit circus alle acts echt onvoorstelbaar goed waren en heel indrukwekkend. Er zat ook een leuk verhaal in die alle acts heel goed aan elkaar linkte. Vooral de trampoline-act aan het einde was spectaculair goed. Het is dan ook zeker een aanrader om eens naar toe te gaan!

Iedereen hier eindigt zijn tentamens op een verschillende dag en soms kan er wel 2 weken verschil in zitten. Daarna gaan veel mensen meteen al reizen of al naar huis, dus op zaterdagavond net voordat de tentamenperiode begon, zijn we met wat vrienden lekker uit eten geweest. Na het eten zijn we naar Darling Harbour gegaan om onder het genot van een ijsje de wekelijkse voorwerkshow te bekijken. Elke keer als ik het vuurwerk daar zie, krijg ik steeds meer zin in oud & nieuw. Het belooft een knallende afsluiting te worden van mijn tijd hier in Sydney. Het is wel heel raar om te bedenken dat ik sommige mensen deze week misschien wel voor de laatste keer al heb gezien en dat het dus echt al bijna over is. Gelukkig ga ik eerst nog een hele mooie reis maken, voordat ik weer op het vliegtuig richting Nederland stap!

xx suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 21112

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: