Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: susannedocter

Blijf op de hoogte en volg Susanne

22 Juli 2012 | Australië, Sydney

Hallo!!
Hier is dan het eerste verslag van mijn verblijf in Sydney.
Na een maandenlange voorbereiding was het dinsdag dan eindelijk zover! Vreemd genoeg had ik nog steeds niet het idee dat ik een half jaar weg zou blijven. Het begin van de reis verliep wat stroef. Ik had wat problemen met inchecken en toen ik eenmaal in het vliegtuig zat, duurde het bijna anderhalf uur voordat het vliegtuig vertrok. Er was iemand ziek geworden, waardoor die niet mee kon op de vlucht naar Kuala Lumpur. Dat duurde even, aangezien zijn koffer tussen al die andere 500 koffers gevonden moest worden. De vlucht naar Kuala Lumpur ging verder prima. Ik heb gelukkig ongeveer de helft van de reis kunnen slapen. Het uurtje vertraging kwam me eigenlijk ook niet zo slecht uit, omdat ik zo een uur minder in Kuala Lumpur hoefde te wachten. Na een beetje rondgelopen en wat gegeten te hebben kon ik dan eindelijk het vliegtuig in op weg naar Sydney! Van deze vlucht heb ik ook niet zoveel meegekregen, dus voor mijn gevoel viel de reis reuze mee ;). Vanuit het vliegtuig zag ik een van de mooiste zonsopkomsten die ik ooit heb gezien (maar dat komt misschien ook omdat ik meestal niet zo vroeg opsta :P), dus mijn eerste indruk van Sydney was erg indrukwekkend. Mijn bagage was gelukkig meegekomen en de douane zorgden ook niet voor problemen. Vanaf de luchthaven heb ik daarna de trein naar centraal gepakt. Toen ik eenmaal buiten stond, stond ik (toevallig) precies op de goede straat. 20 meter verderop zat het hostel al waarin ik verblijf, dus ik hoefde eigenlijk nergens echt naar te zoeken. Ik had ook het geluk dat ik meteen kon inchecken en niet nog 4 uur hoefde te wachten voordat ik mijn kamer in kon. Al met al verliep de reis dus erg soepel :). Toen ik eenmaal even op bed lag, kon ik er niet echt meer uitkomen, dus heb ik maar even een paar uur slaap ingehaald. ‘s Avonds heb ik met een paar andere exchange studenten een drankje verderop in de straat gedaan om op het komende half jaar te proosten. Vrijdag ben ik voor het eerst echt een beetje de stad ingegaan. Samen met een Frans meisje van mijn kamer ben ik naar Circular Quay gegaan. Dat is waarschijnlijk het bekendste gedeelte van Sydney, waar het Opera House en de Harbourbridge te vinden zijn. We hebben daar een 3 uur durende lopende rondleiding gehad. Dat was heel erg leuk, omdat we veel over Australië en vooral Sydney te weten zijn gekomen. Van de geschiedenis van de stad en het land tot de beste plekken om wat te eten of te drinken. Daarna hebben we zelf nog een beetje in de stad rondgelopen. Het centrum ziet er echt prachtig uit! Het is ook veel kleiner en rustiger dan je van zo’n grote stad zou verwachten. Bijna alles in het centrum is wel bij voet te doen. De mensen zijn hier ook heel aardig en behulpzaam en vooral heel relaxed. Als je ook maar even met je kaart in je handen staat om te zoeken waar je bent, komt er al iemand aan om te vragen waar je naartoe moet.
Vrijdagavond moesten we in de buurt van het centraal station verzamelen voor het surfcamp. Vanuit Sydney was het ongeveer 2 uur rijden met de bus. Het surfcamp was helemaal te gek! Ik heb een hoop exchangestudenten leren kennen en het surfen was superleuk :D. Het is hier alleen wel midden in de winter, dus het was af en toe nog wel wat frisjes. Gelukkig is het water hier wel rond de 20 graden, dus als je eenmaal in het water ligt, heb je nergens last meer van. We zijn in Gerroa wezen surfen op 7 mile beach en dat is een van de beste plekken om het surfen te leren. De golven duren erg lang en ze zijn niet te hoog. Na de eerste les van 2 uur was bijna iedereen wel in staat om korte tijd te blijven staan, dus dat was erg leuk. Het was wel redelijk vermoeiend, vooral ook omdat de lessen al om 9 uur ’s ochtends begonnen en de jetlag ook nog wat meespeelt, alhoewel de tot nu toe nog wel meevalt.
Aankomende week is de orientation week van de universiteit, dus dan gaat het echte leven hier een beetje beginnen. Vanaf morgen ga ik ook opzoek naar een kamer. Het schijnt dat het niet al te moeilijk is als je niet te veeleisend bent en dat je er vaak nog dezelfde dag al in kan, dus ik hoop dat ik snel wat moois vind. Het hostel waarin ik verblijf ziet er prima uit en er worden regelmatig dingen georganiseerd, maar het zou wel fijn zijn als ik wat meer mijn eigen plek heb en niet meer uit mijn koffer hoef te leven. Ik heb trouwens ook een Australisch telefoonnummer, +61 416 783 895.vDe whats app van mijn oude nummer die het hier ook gewoon.

Xx suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 21136

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: