Time to say goodbye! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Susanne Docter - WaarBenJij.nu Time to say goodbye! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

23 November 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hee!

Maandag 16 november begon de tentamenperiode. Ik had maandag, woensdag en vrijdag een tentamen. Op vrijdag ben ik dus alweer voor de laatste keer naar de uni geweest en begon voor mij de zomervakantie. Dat betekent dus dat het reizen gaat beginnen en dat ik dus deze week ook afscheid heb moeten nemen van mijn leven in Sydney.

Ik begon maandag met het vak Development Economics. Dit vak was niet al te moeilijk en ik had het redelijk goed geleerd, dus het tentamen was goed te doen. Het was wel even wennen om een half open tentamen te hebben met essay-vragen, want in Nederland heb ik bijna alleen maar multiple choice tentamens. Op woensdag had ik Finance 2. Finance 2 was een van de moeilijke vakken die ik hier had genomen en het tentamen was dus ook wel lastig. Hier was het tentamen helemaal open, maar dat was wel prettig omdat je veel berekeningen moet maken. Vrijdag had ik alweer mijn laatste tentamen en dat was een introductievak in Psychology. Dit vond ik het meest interessante vak dat ik hier heb gevolgd en daar heb ik dus ook wel de meeste tijd ingestoken. Het was een 1e jaarsvak, maar hij was lastiger dan die andere 2 vakken. We kregen 100 multiple choice vragen over 6 verschillende onderwerpen. Het tentamen was behoorlijk lastig, maar ik kende het redelijk goed dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik hem gehaald heb.

Vrijdagmiddag om 12 uur had ik dus officieel zomervakantie. Aan de ene kant was ik heel blij dat de tentamens voorbij waren, maar aan de andere kant is het ook wel jammer dat ik niet meer op de universiteit van Sydney studeer. Ik liep daarna even naar de supermarkt en het eerste liedje wat ik hoorde was: Last Christmas. Dat was toch wel even vreemd, als je net zomervakantie heb gekregen. Het is ook wel grappig om te zien dat al die kerstmannen hier BBQs proberen te verkopen. In Nederland is het eigenlijk pas echt Kerst als het sneeuwt, maar hier hebben ze daar een eigen versie voor bedacht. Hun slogan is: It can’t be Christmas without fun in the pool!

Zaterdag zijn we met wat mensen die al klaar waren met hun tentamens uit eten geweest om te vieren dat we vakantie hadden. De tentamenperiode duurt 2 weken, dus sommige moesten toen nog beginnen met hun tentamens. Na de tentamens gaat iedereen bijna meteen weg, dus afgelopen week was vooral een week van afscheid nemen. Ikzelf ga vrijdag 23 november naar Nieuw-Zeeland. Gelukkig komen nog aardig wat mensen terug voor oud & nieuw, maar sommigen zal ik na deze week niet meer zien. Mijn huisgenootje begon dinsdag al met reizen, dus van haar heb ik dinsdag al afscheid moeten nemen. Verder waren er deze week dus ook aardig wat afscheidsfeestjes en etentjes. Maandag en woensdag zijn we dan ook uit geweest. Je zou zeggen dat dat de minst leuke avonden van de week zijn, maar hier in Sydney zijn dat juist dé avonden, samen met zaterdagavond. Waarschijnlijk waren er meer mensen die wat ontspanning nodig hadden na hun tentamens, want op maandag stonden we een half uur in de rij om binnen te komen. Op woensdag was het zelfs nog erger, want om 12 uur was de club al vol en mocht er niemand meer naar binnen.


Ik ben na deze week nog maar 10 dagen in Sydney, dus ik heb deze week ook nog wat dingen bezocht die ik hier nog niet gezien had. Dinsdag ben ik daarom naar de Chinese tuinen geweest. De Chinese tuinen liggen midden in het centrum, maar het is heerlijk rustgevend. Het was een mooie plek om eens rustig na te denken over alles wat ik hier allemaal mee hebt gemaakt. Donderdag heb ik de Manly-walk gedaan. Dat is een 10 kilometer lange route langs de kust in het noorden van Sydney. Onderweg hebben we daar ook heel veel webben van de Funnel web spider gezien, een van de 2 dodelijke spinnen in Sydney. De spin zelf zijn we helaas niet tegengekomen, althans we hebben hem niet gezien :P.

Vrijdag ga ik beginnen met reizen en ga ik dus ook uit mijn huis in Sydney. Donderdagavond haalde ik mijn koffers dus weer tevoorschijn en toen kwam opeens pas echt het besef dat het leven in Sydney nu toch echt al over is. Je denkt en praat er natuurlijk al langer over, maar op het moment dat je begint met pakken komt het besef pas echt. Ik ben wel blij dat ik nog terug naar Sydney kom om mijn tijd hier echt af te sluiten. Maar nu eerst: Nieuw-Zeeland!

xx suus


  • 23 November 2012 - 08:13

    Marian Docter:

    Wat gaat het allemaal snel, zo zitten we hier aan de barbeque om afscheid te nemen en nu ben je alweer bijna terug. Geniet maar van je laatste paar reisjes en denk maar: wat een geweldige ervaringen neem ik mee naar Nederland. Tot gauw. Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 21147

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: