"Het begin van het einde" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu "Het begin van het einde" - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

"Het begin van het einde"

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 November 2012 | Australië, Sydney

Hee!

Week 13! Dat kan natuurlijk alleen maar iets vervelends zijn. Het betekende namelijk alweer de laatste lesweek hier in Sydney. Het is allemaal zo snel voorbijgegaan dat het moeilijk te geloven is dat dit de laatste week al was. We hebben nu nog 1 week vrij om te studeren en daarna nog de tentamens en dan is het allemaal toch echt voorbij.

Donderdag 1 november was voor mij de laatste lesdag hier op de uni. Om 4 uur liep ik voor de laatste keer de collegezaal uit. Heel toevallig is dat ik precies 1 jaar geleden op 1 november 2011 om 4 uur ’s middags juist de collegezaal in Nederland binnenliep voor een voorlichtingscollege over studeren in het buitenland. Die dag besloot ik ook dat Sydney absoluut mijn eerste keus zo worden. Vanaf dat moment begon ik dus voorzichtig te dromen over leven in Sydney en begon het proces om dat werkelijkheid te laten worden. Exact een jaar later loop ik dus de collegezaal in Sydney uit na alweer mijn laatste college en zit het studeren hier er eigenlijk alweer op (op de tentamens na natuurlijk). Het zorgde ervoor dat ik me ging beseffen hoeveel ik het afgelopen jaar wel niet heb gedaan en geleerd en hoe snel het allemaal voorbij is gegaan! Deze dag konden we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan, dus hebben we er ’s avonds nog even een drankje op gedaan.

Na de tentamens ga ik (gelukkig) nog niet meteen naar Nederland, maar ga ik eerst nog reizen. Deze week heb ik dus maar eens wat reisplannen gemaakt, want de komende weken heb ik daar niet echt tijd meer voor en daarna wil ik al gaan reizen. Er is hier gelukkig genoeg te doen, dus het was alleen maar keuzes maken waar ik het liefste heen wilde. Vanaf 23 november begin ik met reizen en de eerste bestemming is Christchurch, Nieuw-Zeeland. Daar ga ik met dezelfde mensen als ik de roadtrip van Cairns naar Sydney heb gedaan, nu een 2-weekse roadtrip op het zuidelijke eiland van Nieuw-Zeeland doen. Op 7 december vliegen we dan weer terug naar Sydney, waar ik op 8 december alleen naar Adelaide vertrek. Daar ontmoet ik dan een vriendin uit Sydney, die vanuit Perth komt. Samen gaan we dan Adelaide bekijken en naar Kangeroo Island. Vanaf daar nemen we de bus naar Melbourne en zullen we onderweg nog een paar stops maken. We gaan dan nog 1 of 2 dagen naar Melbourne en vanaf daar vliegen we naar Hobart, Tasmanië. We gaan daar een 10 daagse rondreis doen over het eiland en eindigen weer in Hobart. Op 25 december vliegen we dan weer naar Sydney om kerst, oud & nieuw en mijn laatste week in Sydney te vieren. Ik heb ontzettend veel zin om te gaan reizen, maar eerst moet er nog even hard gestudeerd worden!

xx suus

  • 10 November 2012 - 15:03

    Papa:

    Hallo Suus,

    Ten eerste mijn complimenten met je reisverslagen, ik vind ze namelijk geweldig goed verwoord en geschreven mede omdat we natuurlijk zelf in Sydney geweest zijn.
    Verder wensen we je heel veel succes met je tentamens maar daar hebben we alle vertrouwen in.

    Tot slot heel veel reisplezier naar Nieuw zeeland en Tasmanie, geniet ervan!

    Je Pa en Ma.

  • 11 November 2012 - 22:32

    Trudy De Boon:

    Hoi Susanne,

    Geniet ervan, fijne vakantie.
    Schrijf je tijdens je vakantie nog verder?

    Lfs Albert en Trudy

  • 12 November 2012 - 03:41

    Susanne Docter:

    Hee Albert & Trudy,

    leuk om te horen dat jullie mijn verslagen leuk vinden om te lezen ;)
    ik ga zeker een verslag over mijn reizen schrijven, want dat is het leukste om over te schrijven en daar is ook veel over te vertellen, ik weet alleen niet wanneer ik ze af heb en online kan zetten, want het duurt waarschijnlijk wel even om ze te schrijven en ik neem mijn laptop niet mee op reis. Ik denk dat ze er dus eind december pas opkomen als ik weer terug ben in Sydney.

    Groetjes vanuit Sydney!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 21136

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: