Druk, Druk, Druk - Reisverslag uit Cairns, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu Druk, Druk, Druk - Reisverslag uit Cairns, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

Druk, Druk, Druk

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 September 2012 | Australië, Cairns

Hee!

De afgelopen 2 weken ben ik behoorlijk druk geweest met mijn studie. Ik ga morgenvroeg al op vakantie en als ik terugkom zijn mijn ouders er al, dus ik moest behoorlijk doorwerken om alles op tijd af te krijgen. De tussentoetsen en verslagen plannen ze hier bijna allemaal rond de mid-semester break, dus ik had aardig wat te doen. In anderhalve week tijd had ik van 2 vakken een tussentoets, ik moest een research report schrijven en in het weekend ben ik voor een ander vak naar de Blue Mountains geweest waar ik een blog over moest schrijven.

Deze week had ik dus de eerste toets hier op de universiteit en het was een hele belevenis! Het was een tussentoets voor het vak Finance 2. De stof die daarin behandeld wordt, was tot nu toe nog een beetje herhaling van Finance 1 gecombineerd met wat nieuwe onderwerpen. Ik had er dus ook wel vertrouwen in dat het goed zou komen en maakte me er niet echt druk over. Het verbaasde me van te voren wel dat het een in class test was en dat we hem dus in de collegezaal zouden maken. Toen ik donderdag bij de collegezaal aankwam schrok ik ook wel even van het aantal mensen dat voor de collegezaal stond. Tijdens de colleges zit de zaal meestal al redelijk vol, omdat het ook niet zo’n grote zaal is. Maar nu stonden er tussen de 200 en 250 mensen voor de deur! Toen iedereen eenmaal binnen zat, kon er bijna niemand meer bij. Dat wil dus zeggen dat degene naast je op zo’n 20 cm afstand zit en dat je als je even je nekt wat beweegt alle antwoorden van je buurman ziet. Het is ook nog eens multiple-choice, dus je hoeft ook niet echt moeite te doen om te lezen wat het antwoord is. Ik zat op de laatste rij, dus als ik ook maar even van mijn blaadje opkeek, zag ik binnen 1 oogopslag ongeveer 20 andere antwoordblaadjes. Ik zat dus al redelijk verbaasd om me heen te kijken of het een grapje was, maar dat was het niet het werd zelfs nog erger. Op het scherm stond een grote timer met daarop de tijd die we voor de toets mochten gebruiken. We hadden 60 minuten de tijd om 30 vragen te beantwoorden, wat veel te weinig is voor vragen waar je berekeningen bij moet maken. De professor begon daarna nog net niet af te tellen, maar hij gaf wel een soort van startsein. Wat er toen gebeurde heb ik nog nooit met een toets meegemaakt! Iedereen sloeg als een gek zijn blaadje om en begon meteen allemaal dingen op zijn rekenmachine in te tikken. Er waren 5 surveillanten die na het startsein ook door de klas begonnen te lopen om te kijken of niemand afkeek. Het was bijna onmogelijk om niet af te kijken, want elke keer als je ook maar iets opkeek, zag je de antwoordbladen van alle rijen voor je! Het was een beetje alsof ze kinderen alleen in een snoepwinkel loslieten en dan zeiden dat ze niks mogen pakken. De surveillanten liepen ook als een soort politieagenten door de klas en ik dacht dat ze er een soort sport van zouden maken om mensen te betrappen. Zo erg was het gelukkig nog niet.

De eerste minuut heb ik echt alleen maar stomverbaasd om me heen zitten kijken. Het had echt totaal niks met het testen van kennis te maken, het leek meer een psychologisch experiment om te testen of mensen zich kunnen inhouden om niet af te kijken. Volgens mij zijn alleen een paar mensen op de eerste rij daarin geslaagd. Het was ook bijna onmogelijk om je te concentreren, aangezien 200 mensen tegelijk op een rekenmachine aan het tikken waren of blaadjes omsloegen. Een kladbaadje om berekenen op te maken kon er ook niet vanaf, je moest je berekeningen maar op het vragenblaadje maken. Dit was wel echt het laatste wat ik had verwacht van een faculteit die 21e van de wereld is in zijn gebied!

Maandag had ik weer een tussentoets en deze was voor het vak Development Economics. Dit keer hadden ze de groep gelukkig in 2en opgedeeld, zodat het niet zo gigantisch druk was. Het was nog steeds niet echt moeilijk om de antwoorden van andere mensen te lezen, maar nu kon je hoogstens 3 andere antwoordblaadjes lezen. De vragen bij deze toets waren ook een stuk makkelijker dan bij de Finance test, dus ik denk dat ik het wel goed gemaakt heb. Het verbaasd me alleen wel nog steeds dat ze op zo’n grote universiteit geen aparte ruimte heeft om dit soort toetsen fatsoenlijk af te nemen.

Afgelopen weekend ben ik 3 dagen naar de Blue Mountains geweest. Het was lekker om even een paar dagen lekker te ontspannen en niet aan school te denken in deze drukke periode. We zijn naar de Blue Mountains geweest met het vak Learning in Outdoor Education, waar we ook mee naar het Royal National Park zijn geweest. We moesten dit keer ook weer een blog maken over de trip. Het is een zeer uitgebreid verslag met foto’s en filmpjes, dus als je wil weten hoe het was, kijk dan op http://susannedocter.blogspot.com.au/

Ik heb alles gelukkig op tijd af kunnen krijgen en ik ga nu dan ook lekker 3 weken relaxen! Morgenochtend om 6 uur vlieg ik naar Cairns, waar we naar het regenwoud gaan en natuurlijk gaan snorkelen in het Great Barrier Reef! Daarna rijden we met een gehuurde auto helemaal terug naar Sydney en gaan we onder andere naar: Townsville, Magnetic Island, Frasier Island, Whitsundays, Brisbane, Byron Bay en nog veel meer. Als we dan op 1 oktober weer veilig terug in Sydney aangekomen zijn, staan mijn ouders als het goed is al voor mijn deur. Met hen ga ik dan van alles in Sydney doen en een paar dagen naar Melbourne. Het volgende verslag zal dus ook pas over ongeveer 3 weken komen, maar het zal waarschijnlijk een extra lang verslag worden ;)

xx suus

  • 14 September 2012 - 17:38

    Saskia:

    Heey Suus!!

    Echt super leuk om je verslagen te lezen!!:) Volgens mij vermaak jij je daar dikke prima!
    Wat een verhaal over die tentamens zeg!haha, ik zie het al helemaal voor je hoe jij daar apatisch rond kijkt of het echt geen grap is!
    Echt heeel veel plezier de komende weken en geniet ervan!! Ben nu al benieuwd naar de fotos!!:p

    HAVE FUN!

    X Sas

  • 19 September 2012 - 17:58

    Monique Eva Julia:

    Hey Suus, je kaartje is aangekomen! Knap hoor op Eva's verjaardag! Ze glunderde van oor tot oor..post uit Australie.
    Heel lief! Fijne vakantie nog maar dat zal wel goedkomen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 21255

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: