Bijna vakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu Bijna vakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Susanne Docter - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

04 September 2012 | Australië, Sydney

Hee!

De eerste vakantie hier is geboekt! Over een paar weken is het hier alweer springbreak en ga ik voor het eerst echt een beetje rondreizen in Australië. Samen met 2 Nederlandse jongens en 2 Braziliaanse meisjes ga ik een 16-daagse roadtrip van Cairns naar Sydney doen! We weten nog niet precies hoe we de reis gaan indelen, maar de vlucht en de auto zijn in ieder geval geboekt ;) Het zal waarschijnlijk een onvergetelijk avontuur worden en ik heb er dan ook superveel zin in!

Als ik vertelde dat ik naar Australië ging, begon iedereen over al die gevaarlijke en dodelijke dieren die hier in Australië rondlopen of zwemmen. Ik zit hier ondertussen al 6 weken, maar het gevaarlijkste dier dat ik hier tot nu toe tegen ben gekomen is een possum. Dat is een soort kruising tussen een eekhoorn en een kangoeroe, die vooral ‘s nachts tot leven komt. Ze zijn blind dus je kunt heel dichtbij ze komen en sommigen kun je zelfs aaien. Van al die spannende verhalen over dodelijke spinnen en kwallen, heb ik dus nog weinig gemerkt (gelukkig). Ik heb al wel gehoord dat sommige mensen door zo’n dodelijke spin zijn gebeten, maar als je binnen een paar dagen naar de dokter gaat is er niks aan de hand. Jullie hoeven je daarover dus geen zorgen te maken :P. Verder heb ik al wel een wilde dingo en walvis gezien. Je hebt hier in Australië ook overal witte ibissen. Dat zijn een soort vogels die alle vuilnisbakken leegeten. Dat ik die enge beesten nog niet heb gezien, vind ik ook niet zo erg, maar ik wil nog wel graag een kangoeroe en koala zien. Op onze roadtrip zal daar vast verandering in komen!

De springbreak begint eigenlijk pas 24 september, maar voor een roadtrip van Cairns naar Sydney heb je minimaal 12 dagen nodig wil je wat dingen kunnen zien en niet alleen maar in de auto zitten. We hebben dus maar een weekje extra vakantie genomen. Op de dag dat ik weer terug in Sydney ben, komen mijn ouders hier net aan. Met hen ga ik ook nog een paar dagen naar Melbourne, dus eigenlijk neem ik totaal 3 weken vakantie :). Dat betekend wel dat ik nu dus even heel hard aan de studie moet, aangezien ik allemaal verslagen en toetsen heb net voor en na de vakantie. Deze week ben ik dus vooral op de uni geweest om te studeren.

De vakken die ik hier volg bevallen me heel goed, vooral de 2 niet-economische vakken. De economische vakken die ik hier volg zijn ook heel interessant, maar die lijken veel op de vakken die ik in Rotterdam ook volg. Introductie tot psychologie is een super interessant vak, dat alle globale aspecten van de psychologie behandelt. Van hoe mensen leren tot allerlei psychologische ziektes. De dingen die je in dat vak leert zijn niet alleen van toepassingen op je studie, maar ook op je dagelijkse leven dus het is heel interessant om daar wat meer over te leren. Het 4e vak wat ik hier volg is echt het beste vak wat ik tot nu toe ooit gehad heb! Bij het vak Learning in outdoor education leer je hoe je je moet redden in de natuur, maar ook is het een soort mentale training. Je leert hoe je met de natuur om moet gaan, hoe je je angsten kunt overwinnen, hoe je problemen moet aanpakken, hoe je moet samenwerken en je leert je meer bewust te zijn van je gedrag en of je misschien dingen daarin kunt veranderen. Dit alles leer je door presentaties van de leraar en van je medestudenten en door allerlei activiteiten te doen. We zijn met dat vak al naar het Royal National Park geweest en aankomend weekend gaan we 3 dagen naar de Blue Mountains. De filosofie achter dit vak is dat studenten dingen beter leren door ze te ervaren dan door ze alleen maar te horen. Of zoals de leraar het hier beschreef: "The essence of this course is that I'm not going to tell you that it's hard to climb up a hill, but that I'm going to let you experience that!". Het is superleuk om eens op een totaal andere manier les te krijgen en om eens wat meer praktische kennis op te doen. Het lijkt in eerste instantie niet echt op een academisch vak, maar ik denk dat het juist een hele goede aanvulling is op alle andere vakken. Je leert hier dingen die je anders nooit op een universiteit zou leren, terwijl die later wel heel belangrijk kunnen zijn in je werk en je dagelijkse leven. Voor dit vak moet ik ook een blog bij houden over de 2 trips die we doen, dus als je een uitgebreider en interactiever verslag van de trip naar het Royal National Park wilt zien, kijk dan op http://susannedocter.blogspot.com.au/.

Ik ben deze week ook (eindelijk) maar eens een beetje begonnen met sporten. Ik tenniste al af en toe op de uni en deze week ben ik ook weer een beetje begonnen met hardlopen. Het is wel wat anders dan in Nederland, want soms lijkt het meer op traplopen dan op hardlopen. Het hoogteverschil kan hier namelijk behoorlijk groot zijn. Ondanks dat is het hier echt heerlijk om even een rondje te lopen. De temperatuur is precies goed en met een heerlijk zonnetje en een zacht fris windje erbij, heb je hier vaak de perfecte omstandigheden om te lopen. Het is vooral lekker om na het hardlopen dan een uurtje in het park uit te rusten en in de zon te liggen ;). Er zijn altijd heel veel mensen aan het sporten in het park, dus er is altijd wat om naar te kijken. Er zijn altijd wel mensen aan het tennissen, basketballen, rugbyen, voetballen, honkballen, hardlopen of fietsen. Vanuit het park heb je daarnaast ook nog eens een prachtig uitzicht over de skyline van de stad.

De zon begint hier langzamerhand steeds sterker te worden en je moet je eigenlijk elke dag wel insmeren als je buiten wilt zitten. Ik begin dus langzamerhand eindelijk een beetje een kleurtje te krijgen ;). Dat zal ook hard nodig zijn voor als ik naar Cairns ga over 2 weken. Daar liggen de temperaturen namelijk al boven de 30 graden, dus dan moet ik wel een beetje voorgebruind zijn wil ik daar niet levend verbranden!

xx suus

  • 04 September 2012 - 22:08

    Monique:

    Hey Suus, leuk weer een verslag te lezen vanaf de andere kant van de wereld. Dus lekker binnenkort op vakantie naast je studie (ik heb toch wat fout gedaan!) in the outback haha.
    Tegen die tijd zal hier de herfst wel beginnen, lekker nat en druilerig!
    Prachtig gebouw trouwens weer eens wat anders dat de Petraschool. De outdoor studie klinkt inderdaad tof. Waarschijnlijk zal de leraar daar wel een giftig beestje op jullie loslaten om te kijken hoe jullie reageren?!
    Hier aan de overkant is ook alles ok! Meiden weer naar school, en Mo bakt ze bruin! Nacht van Nunspeet hebben we nog aan mee gedaan met broodjes bal en sate. Was errug gezellig! Veel dronken kerels enzo maar vreten dat ze deden!!!
    Succes met alles en tot de volgende keer maar weer! Monique, Eva en Julia
    ps sprak je moeder nog gisteravond op de tennis. Ze was aan het klagen dat jij daar zat en je zus op de Antillen en zij op De Wiltsangh. Wat n giller! Maar tof dat ze je binnenkort komen bezoeken.
    ps 2. Ben jij dat op die surfplank?

  • 06 September 2012 - 12:33

    Susanne:

    Hee

    ja heb er super veel zin in! Ben nu alleen dus wel ff heel druk om alles voor de vakantie af te hebben. Ja, de uni hier is echt prachtig en ook super groot! Af en toe lijkt het wel of je in een sprookje zit, met al die kasteelachtige gebouwen :P
    Haha nee hoop het niet :P maar hoorde wel dat we een trap van ongeveer 1000 treden gaan beklimmen! Dus dat zal nog best zwaar worden, maar we worden dan wel beloond met een adembenemend uitzicht, dus ik ben benieuwd!
    Oke, wens ze maar veel succes ;)
    haha ja dat kan ik wel begrijpen :p maar voor ze het weten zitten ze hier ook, dus dan kunnen ze ook een beetje meegenieten ;)
    haha ja! Wel raar, want ik zie die foto zelf niet maar hij is er dus wel opgekomen ;)

    xx suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Studeren in Australië!

Exchange

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2013

Last days in Sydney!

01 Januari 2013

Adelaide, Melbourne en Tasmanië

08 December 2012

Roadtrip Nieuw-Zeeland

23 November 2012

Time to say goodbye!

18 November 2012

Studievakantie
Susanne

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 21136

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 19 Augustus 2014

Wereldreis

17 Juli 2012 - 04 Januari 2013

Studeren in Australië!

Landen bezocht: